NAPSALI O NÁS – Archiv článků

NAPSALI O NÁS – Archiv článků

NAPSALI O NÁS – Archiv článků

Naše stroje nás dostávají nejen do odborných technických časopisů. Díky projektům jako byl třeba Klikujicí autobus nebo robotická vinárna CyberDog se pomalu dostáváme i do povědomí široké veřejnosti.

Roadshow NCP4.0 a CzechInvest nabídlo inspiraci pro digitalizaci firem

Podzimní krátkou kontaktní konferenční sezónu zahájilo Národní centrum Průmyslu 4.0 workshopem připraveným ve spolupráci s agenturou CzechInvest s názvem „Roadshow: Digitalizace SME“. Úvodní workshop Roadshow nabídl nejen seznámení s fenoménem Průmyslu 4.0 a jeho klíčovými technologiemi, ale zejména praktické příklady zavádění digitalizace do firem a přechodu na nový způsob fungování. Neboť, což v průběhu workshopu několikrát zaznělo, pro úspěšnou digitalizaci je nejdůležitější změna myšlení a zapálení všech zaměstnanců ve firmě pro změny.

NÁROD KUTILŮ. ČEŠI BODUJÍ V OBORU ROZŠÍŘENÉ I VIRTUÁLNÍ REALITY

Češi dobývají svět s rozšířenou i virtuální realitou. Podle zástupců úspěšných firem, které spolupracují například s NASA či společnostmi Adidas, Jägermeister, Porsche nebo Siemens, má Česko na to, aby v tomto trendu pokračovalo. Jednou ze společností je i firma JHV. Ta svým klientům dodává komplexní výrobní linky, u kterých je tak složitý servis, že specialista na tento stroj musí přeletět celý svět, aby poruchu opravil. Tohoto problému se chtěli zbavit a v Mainware našli řešení v rozšířené realitě. Pomocí jejich softwaru si lze jednodušeji vizualizovat komplexní chody v různých strojích, buď přímo na zařízení, či třeba u sebe doma na podlaze.

Celý článek najdete ZDE.

MAINWARE ČESKÝM VÝROBCŮM PŘINÁŠÍ ROZŠÍŘENOU REALITU A VZDÁLENOU ÚDRŽBU

Digitalizace průmyslu je cestou v krizi. Tímto heslem se řídí český startup MAINWARE, který v duchu současné doby zpřístupnil funkci vzdálené podpory Remote Support pro výrobní podniky zcela zdarma. Chtějí tak urychlit návrat firem do provozu a ukázat, že zavádění inovací nemusí trvat roky.

Celý článek najdete ZDE.

 

ČEŠI VLÁDNOU VIRTUÁLNÍ REALITĚ. PRODÁVAJÍ V NÍ ZBOŽÍ, OPRAVUJÍ STROJE I CVIČÍ PILOTY.

Právě aktuální koronavirové dění rozvoj virtuální (VR) a rozšířené (AR) reality neskutečně nakoplo. Firmy začaly hledat nové formy spolupráce a podnikání na dálku, a spolu s digitalizací a robotizací tak jde o jeden ze segmentů, které i přes celosvětovou krizi rychle rostou. Virtuální a rozšířenou realitou se zabývá také společnost Mainware, využívající tyto technologie k údržbě průmyslových strojů. Startup, který vznikl v rámci strojírenské skupiny JHV, dodává své řešení firmám jako Siemens, Continental, Honeywell či Škoda Auto.

Celý článek najdete ZDE.

VIRTUÁLNÍ A ROZŠÍŘENÁ REALITA LÁKÁ ČESKÉ FIRMY. TVOŘÍ PRO ARMÁDY, AUTOMOBILKY I VIDEOHERNÍ PRŮMYSL.

Vývojářské studio Yord, které založili Adam Rajnoha a David Mařák, se zaměřuje na softwarový vývoj v oblasti virtuální a rozšířené reality. Nejde o jediný příklad úspěchu tuzemské společnosti v tomto celosvětově perspektivním oboru. Budoucnost v tomto sektoru vidí celá řada domácích firem. Jednou z nich je i česká společnost Mainware, jejíž řešení kombinuje rozšířenou realitu a umělou inteligenci s cílem přenést údržbu strojů a produktů do digitální podoby. Jedná se o spojení sil české výrobní firmy JHV, vývojářského studia Yord a GoodAI Solutions. Jejich záměrem bylo vytvořit jedno komplexní řešení, které přenese údržbu do digitálního věku.

Celý článek najdete ZDE.

 

S LEVNĚJŠÍ TECHNOLOGIÍ ZAČÍNÁ BÝT VIRTUÁLNÍ REALITA ZAJÍMAVĚJŠÍ PRO ZNAČKY

S levnějšími headsety se o virtuální realitu více zajímají značky. V Česku přitom existuje dost ambiciózních hráčů, kteří se jí zabývají. Virtuální realita je už několik let skloňované téma. Letos se však znovu přiblížila o něco více k mainstreamu. Headsety, které jsou pro vstup do virtuálního světa nutné, zase o něco zlevnily a čas potřebný k jejich nastavení se o dost zkrátil.

Celý článek najdete ZDE.

PRŮMYSL 4.0 A COVID-19: DÍKY NOVÝM TECHNOLOGIÍM A NÁSTROJŮM MOHOU BÝT DOPADY KRIZE ZMÍRNĚNY

Jan Hvížďala (JHV): Průmysl 4.0 nastavil hodně trendů, přesto ale nedokázal nahradit lidský faktor. Firmy si to oťukávaly, ale nešly více do hloubky. Dobré ale je, že například v B2B sektoru spousta firem vidí krizi jako krátkodobou. Firmy chtějí investovat a poučily se z krize minulé. Důkazem jsou rostoucí investice do automatizace nebo rostoucí náklady na relokaci výroby. V dnešní utlumené době máme enormní přísun poptávek na automatizaci, což je dobře. Firmy chtějí automatizovat.

Celý článek najdete ZDE.

KRIZE PODLE FIRMY JHV ZVÝŠÍ TLAK NA AUTOMATIZACI

U magistrály v Praze 4 vyrostla na začátku dubna neobvyklá socha − obří pohyblivé auto, které připomíná brouka připíchnutého špendlíkem v entomologické sbírce. Jde o plastiku z dílny umělce Davida Černého, kterou vytvořil pro areál BB Centra. Život přitom dílu vdechla pardubická strojírenská firma JHV Engineering, která s umělcem dlouhodobě spolupracuje.

Celý článek najdete ZDE

PRŮMYSL 4.0 JE BUDOUCNOST

Firmy se připravují na nástup takzvaného průmyslu 4.0, vědomosti o něm získávají také studenti. Nový vzdělávací projekt Talentcentrum průmyslu 4.0 se nedávno představil veřejnosti. Nachází se v areálu firmy JHV – ENGINEERING v Pardubicích.

Celý článek najdete ZDE.